fbpx

Fren & Amortisör Testi

Süspansiyon TestiMIRA, dünya otomotiv pazarını desteklemek için dünya çapında bağımsız bir fren geliştirme, test ve sertifikasyon ekibi geliştirmiştir. MIRA’nın frenleme ekibi ISO17025 akreditasyonuna sahiptir ve şu anda fren asistanı (BAS) kapsayan tüm araç kategorileri için EEC / ECE frenleme mevzuatı için atanan bir teknik hizmettir.

Buna ek olarak, MIRA ekibi, her türlü araç platformunda frenle ilgili bir dizi sorun için mühendislik çözümleri sunma ve uygulama konusunda sağlam bir geçmişe sahiptir.

MIRA frenleme ekibi tarafından başarıyla tamamlanan projeler şunları içerir:

  • Polis gücü tarafından kullanılan fazla kilolu 4×4’lik arttırılmış bir fren güçlendirici ünitesi içeren gelişmiş bir çalıştırma sisteminin tasarımı, onaylanması ve tedarik edilmesi
  • Bir dizi yeni askeri araç platformunda fren tahrik sistemlerinin tasarımı, geçerliliği ve düşük hacimli yükseltilmesi
  • Kuzey Amerika lüks araç üreticisi için düşük tozlu sürtünme materyali üretimine geliştirme
  • Bir dizi uluslararası araç ve ticari araç üreticisine problem çözme danışmanlığı
  • Tüm büyük VM’lere fren test hizmetleri
  • Artan sayıda VM’ye yönelik sertifika hizmetleri
  • Devlet ulaştırma bölümlerine araştırma danışmanlığı
  • Düşük karbonlu / hibrid araçlar için araştırma danışmanlığı

Koruyucu Oto Bakımı

Otomotiv Bakım Onarım Derneği (TOBFED) üyelerine, (1) otomatik fren hidroliğinin, OEM tarafından tavsiye edilen fren sistemi inceleme aralıklarında kontaminasyon açısından test edileceğini ve (2) çoğu otomobil için, bir fren hidroliği değiştirme hizmetinin, test, bakır içeriğinin 200 ppm’yi aştığını gösterir. TOBFED Teknik Komitesi, diğer kaynaklar arasında SAE Bildirilerini, TÜVTÜRK raporlarını (OSD ve OSS) ve bağımsız laboratuvar çalışmalarını içeren endüstri verilerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesinden sonra bu sonuçlara vardı. Veriler, artan bakır kirliliği varlığının gelecekteki fren sistemi performansını engelleyen demir kirliliği ve korozyonun hızlı büyümesini belirlediğini gösterdi.

Bir otomotiv fren sistemi, hareketli bir aracı durdurmak için sürtünme / ısı kullanan mekanik, elektronik ve hidrolik olarak çalıştırılan bileşenler grubudur.

Fren pedalına basıldığında, fren pedalındaki basınç, ana silindirdeki bir pistonu hareket ettirir ve fren sıvısını master silindirden fren hatları ve esnek hortumlar yoluyla pergel ve tekerlek silindirlerine iter. Fren pedalına uygulanan kuvvet pistonların her birinde orantılı bir kuvvet oluşturur.

Kumpaslar ve tekerlek silindirleri, bir disk fren pedi veya fren pabucuna bağlanan pistonlar içerir. Her bir çıkış pistonu, sürülen sürtünme malzemesini rotor yüzeyine veya fren tamburunun duvarına iter, böylece tekerleğin dönüşünü yavaşlatır.
 
Pedal üzerindeki basınç serbest kaldığında, pedler ve ayakkabılar serbest bırakılmış konumlarına geri dönerler. Bu hareket, fren sıvısını esnek hortumdan ve borudan ana silindire geri zorlar.

Diskli Frenler
 
Diskli Frenler, bir disk veya rotor, bir kaliper tertibatı, disk fren balataları ve bileşenleri araca monte etmek için gerekli tekerlek yatakları ve donanımdan oluşur. Kaliper, sistem üzerinden fren sıvısı ileten borular, hortumlar ve vanalar vasıtasıyla ana silindire bağlanır.
 
Tamburlu Frenler
 
Tamburlu Frenler, bir tambur ve destek plakası, bir göbek veya aks tertibatı, fren pabuçları, tekerlek silindiri, tekerlek rulmanları ve bu bileşenlerin araca monte edilmesi için gerekli donanımı içermektedir. Tekerlek silindiri, ana silindire sistem üzerinden fren sıvısı ileten borular, hortumlar ve valfler vasıtasıyla bağlanır.

Fren hidroliği:
 
Fren hidroliği, otomobiller ve hafif kamyonlar için fren uygulamalarında kullanılan bir hidrolik sıvı türüdür. Basınç altında hidrolik hatlar vasıtasıyla oluşturulan yerden tekerleklerin yakınındaki fren mekanizmasına kuvvet aktarmak için kullanılır. Frenleme uygulamaları çok fazla ısı üretir, bu nedenle fren hidroliğinin etkili kalması için yüksek bir kaynama noktasına sahip olması ve çalışma koşullarında dondurulmamalıdır. Fren hidroliği aynı zamanda temas ettiği sistem malzemelerinin korozyona karşı koruma sağlamak üzere tasarlanmıştır, ancak bu korozyon önleyiciler zamanla tükenir.
 
Aşırı nem de bir konudur. Ekspertiz uzmanı, frenleme sıvısı üreticilerinden ve diğer teknik uzmanlardan frenleme verimliliğini ve güvenliğini ciddi derecede etkileyebilecek buharlaşma noktasını belirlemek için ilave bilgi gereklidir.

Bu gibi durumlarda dikkat etmeniz gerekenler:
Frenlerden gelen kazıma veya taşlama gürültüsü
Fren hidroliği testi, 200 ppm veya daha büyük bir bakır içeriğini gösterir; bu da sıvı replasman ihtiyacını gösterir.
Fren pedalı basılı olduğunda fren pedalı yumuşak veya sünger gibi hissediyor
Frenler uygulandığında araç bir tarafa çekiyor
Ana silindirdeki düşük fren sıvısı seviyesi
Fren sistemi Uyarı Lambası aydınlatılmış olarak kalır

İstanbul Garage Oto Ekspertiz

İstanbul / Sefaköy’de hizmet veren firmamız, yakın zamanda Nursu oto pazarında açacağı 2. şubesiyle daha çok müşteriye en iyi hizmet anlayışını sürdürmeyi hedeflemektedir. Aracınız yada almayı planladığınız otomobilin tüm ekspertiz hizmetlerini randevu alarak aynı gün içersinde yaptırmanız mümkündür. Eğitimli personeli, Avrupa standartlarında teknolojik makine ve cihazlarımızla beraber ihtiyaçlarınızı kusursuz hizmet anlayışıyla karşılar.

“Fren testi kontrolünün fiyat bilgisi için oto ekspertiz fiyatları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.”

* Otomotiv marka bayileri, 2. el oto galeriler ve kurumlar için anlaşmalı fiyatlarımız farklıdır. Bizimle anlaşma yapmak ve fiyat almak için lütfen 0212 598 98 72 nolu telefon arayın ya da iletişim formu üzerinden bilgilerinizi bırakın. Ekspertiz satış temsilcilerimiz size özel fiyatlandırma yapmak için iletişime geçecekler.

Aradığınız cevabı bulamadınız mı?

Aşağıda ki formu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz..

ACİL
EKSPERTİZ
FORMU